tisdag, september 26, 2006

Tiden är så knapp!

Oj, vad mycket det är som händer hela tiden! Och var ska jag lägga allt mitt ideella engagemang som bubblar ut lite här och var? Lite på 4H, lite på SNF, lite på sånggruppen, lite på... Allt är sååå skoj, så jag vill inte sluta med nåt! Men på nåt vis måste jag bli bättre på att planera min tid så att allt hinns med som det ska. Ikväll hade jag två dokument som verkligen behövde bli klara. Ett protokoll åt 4H och en ansökan åt SNF. Hann bara med SNF-grejen... å nu är jag trött å fyrkantig i ögonen så 4H får vänta. Inte så bra... men, det löser sig säkert. Så länge det inte är för sent så är det inte för sent! Ha! Kom på det nu. Mitt nya ordspråk! Nu är jag genast lite mindre stressad över att jag ska göra klart det. Ingen dör av att jag gör det imorgon istället!

1 kommentar:

christophe et charlotta sa...

du har faktiskt helt rätt i att ofta dör ingen om man gör det imorgon istället. som ordspraket säger säger "vargör göra det idag som du kan göra imorgon;)" men skönt att inse att dt faktiskt är sa för alla, att tiden är knapp, för jag hade glömt bort det!! men med jobb, kommer engagemang, kommer tidsbrist, men ocksa viljan att göra mycket!!!