tisdag, mars 25, 2008

Påsken är slut

Nu har det varit påsk. Underbart att vi fick lite snö så man inte behövde stressa ihjäl sig med trädgårdsarbete. Har istället passat på att leka av mig i snön. Nu kan det bli vår om det vill, även om det för min del inte är så bråttom. Jag tycker att det är mysigt att vakna upp med snöstorm utanför fönstret.

På påskafton var jag, syster och bror och hälsade på några vänner utanför Jönköping. Vi har umgåtts med dem sen vi var bäbisar typ. Våra föräldrars fel alltså. Eller tjänst. De är mycket roliga! En av dem har precis blivit bonde. Han har köpt en gård på 15 ha och arrenderar lika mycket till. Kul! Vi har alltid varit "kusinerna" på landet för dem. Och de har varit hos oss och kört hö varje sommar. Hela tiden har pajken sagt att han ska bli bonde när han blir stor. Nu är han det. Och överlycklig sådan! Man blir så glad när folk satsar. Man inser också att det är fantastiskt att vara bonde. Och det är ju det jag vill bli! Bondmora då. En som kan mycket om energi o annat krafs. Så, nu ska jag köpa mig ett potäteland och börja min karriär. Minsann.

Vännernas nya hus.

Mitt hus i morse. Mysigt!

Spårvagnen kommer smygande alldeles tyst. Underbart vad snön ljudisolerar!

Inga kommentarer: