lördag, januari 31, 2009

Left, right, no right is right...

Nu är jag ute och kör på höger sida igen. Akta er! Betyligt mycket mer klurigt än man kan luras att tro när man bara kör på höger sida hela tiden. Jag trodde jag skulle hoppa ner och gömma mig i diket, så rädd var jag idag när jag körde hem i mörkret på en övertrafikerad motorväg. Märk då att jag var på motorväg. Min rädsla sitter alltså inte bara i att möta bilarna på rätt sida. Det läskigaste är nästan att sitta på fel sida i bilen. Helt plötsligt har man ju en massa bil till höger om sig. Den gäller det att inte köra in i olika saker såsom träd, parkerade bilar eller bussar man passerar på motorvägen. Hemma tryggt på landet nu dock och tar igen mig ett par dagar med mammas goda mat. Ska se om det känns bättre att köra tillbaks till staden på söndag.

Inga kommentarer: