tisdag, maj 04, 2010

Migrationsverket

Migrationsverket i Sverige har också en rolig sak på sin hemsida. Under kontakta oss. Där skriver de att de helst inte vill att de skriver till dem utan hellre ringer eftersom de har en väldigt lång väntetid på att hinna svara på skrftliga förfrågningar. Så då ringer jag såklart tänker jag. Bara för att finna att det är 1 timmes telefonkö. Jag sitter i Australien era pungråttor! Jag kan väl inte sitta i en massa telefonkö runt halva jorden. Jag tar ju helt i onödan upp en linje som någon kanske verkligen behöver för att prata med sina kära i fjärran länder. Pungråttor!

Om någon på Migrationsverket mot förmodan skulle läsa detta, så heter jag inte Lisa. Och min pojkvän försöker inte klura ut hur vi enklast får bäst papper. Ni har mixat ihop oss med någon annan!

2 kommentarer:

ebba n sa...

Men vad heter du då?

Flisa sa...

Alltså jag heter ju Lisa. Det är därför jag vill vara extra tydlig med att de inte mixar ihop mig med nån jobbig typ som de inte vill ska få visa. hehe