måndag, oktober 22, 2007

Tacka vet jag Telia

Jed står på taket på tröskan för att få mobiltäckning. Eftersom jag använder mig av Telia i Sverige behöver jag inte ta till sådana konststycken! =) (Kan också bero på att jag inte äger en tröska så jag kan inte stå på taket på en...)

Jed på taket på Lukes tröska. Australiensiska flaggan i topp.

Jed är Lukes kompis. Han heter egentligen Daniel. Smeknamn i Australien. Ett kapitel för sig. Jag tror Luke har 10 stycken o det ena mindre logiskt än det andra. Daniel kallas Jed för att han är en riktigt farmarkille o det finns någon barnprogramsfigur som heter "Farmer Jed". För det mesta kommer jag inte på hans riktiga namn. Jed passar faktiskt bättre. Jag har inte ett enda smeknamn! Måste nog hitta på nåt galet för att få ett. Ska nu sätta mig ner o fundera på vad jag ska hitta på. =)

Förresten tror jag att AC:n gått sönder i tröskan. Därför är det nu 40 grader ute o 30 grader i tröskan. Minst säkert... De är någonstans långt ute i ingenstans så det tar för lång tid för en AC-lagare att ta sig dit. De fortsätter alltså tills de kommer närmare civilisationen. Låter nästan skönt. Jag fryser i höstvädret här i Sverige.

Inga kommentarer: