torsdag, februari 28, 2008

Goda nyheter under det senaste dygnet

Goda nyheter under det senaste dygnet:

--*--

Planeten fortsatte att vrida sig runt sin axel som vanligt med resultat
att solen gick upp överallt på jorden.

Miljarder fåglar sjöng och ett oändligt antal blommor blommade.

Jorden välsignades med 340000 helt ljuvliga människobarn.

Intelligenta och mycket modiga handlingar utfördes varje sekund någonstans
på planeten.

Hundratals nya verkligt bra ideér kläcktes.

Miljarder människor skrattade,lärde sig något nytt, rörde med
ömhet vid varandra,älskade varandra och vägrade ge upp.

--*--


Visst är det fint?! Vet inte riktigt var jag fått texten ifrån, men hittade den på min dator och tänkte att nu är det dags att dela med mig av den. Så. Nu har jag gjort det. Visst blir man lite lyckligare av den? Fast också lite panikslagen. Det finns så mycket att värna om. Man måste gå fram så försiktigt.

1 kommentar:

EmmaHedin sa...

Kollade precis på en domumentär om Putin och det korrupta Ryssland. Det här var precis vad jag behövde läsa. Tackar för att du lyste upp min dag! (Och resten av denna vecka i alla fall :-) )