fredag, februari 29, 2008

Sista natten

Nu ska jag gå och lägga mig. Det är sista natten i den älskade lägenheten på berget vid gungorna. Lite vemodigt. Och också lite plötsligt. Även om jag har bott i andra hand så vill man liksom inte fatta att man ska flytta. Har trivts så bra här! Men det nya blir också bra. Bara vi får till allt så det blir rent o fräscht. Det är en kanonbra lägenhet med topp läge. Kommer bli sååå bra! Och sååå skönt att inte behöva bo i andra hand mer. Äntligen kan jag sätta upp lite tavlor. Måla lite om jag vill etc. Yes! Ni förstår mitt dilemma. Lite ledsen över att lämna ett hem. Men överlycklig att fixa till ett nytt. Man kastas mellan känslorna och hoppas hamna med fötterna ner och huvet upp. Det brukar ju bli så. Lite som en katt som alltid landar på tassarna. Mjau.

Emma och jag i den nya lägenheten idag. lyckliga prickar.

Inga kommentarer: