torsdag, oktober 16, 2008

Jag har tappat tempot

Jag har tappat tempot. Märks det? Är inte så frekvent, eller så djup här på bloggen tex. Vet inte om jag någonsin varit det förståss. Undrar vad det beror på att man tappar tempo ibland. Längtan? Förkylning? Mörkare dagar? Jag brukar tycka det är banalt att skylla sitt humör på de kortare höstdagarna. Det är ju mysigt att tända ljus och njuta. Men, jag kanske är påverkad ändå. Tröst är dock att snart åka till Australien. Känna värmen gå rakt igenom hela kroppen och njuta av sommarljuset. Även om det aldrig blir så ljust som i Sverige på sommaren. De svenska sommrarna är fantastiska på många sätt. Men nu är det inte sommar. Det regnar, blåser och är mörkt.

1 kommentar:

EmmaHedin sa...

Hmm. Det ar lite konstigt. Har nere i varmen och solen langtar liksom kroppen lite till att fa krypa ner under en filt, tanda ljus och dricka het glogg. Konstigt var ordet. Eller kanske ar det bara sa att graset alltid ar gronare pa andra sidan staketet...