måndag, februari 15, 2010

Två världar

Jag finner mig ofta mellan två världar. Ett sådant gränssnitt är miljövärlden och den "andra världen". Jag vill leva miljövänligt. Jag gillar fina bilar. Jag gillar naturupplevelser. Jag gillar fräcka bra datorer. Jag älskar morötter. Jag gillar att tugga på en stek. Suck.

Eller detta gränssnitt:
Jag vill jobba med det jag är utbildad till. Jag vill bli bonde. Jag gillar fysik. Jag gillar att odla. Jag vill jobba på ett flashigt kontor. Jag gillar att vara smutsig. Jag vill jobba på ett coolt multinationellt företag. Jag vill odla morötter.

Ni fattar. Hur hittar man sitt gränssnitt i denna värld?

Jag har fått erbjudande om att jobba på ett café lite ibland. Tackar man ja?

2 kommentarer:

Frida sa...

Du är inte ensam Lisa! Många svåra val hela tiden mellan olika saker man vill...

EmmaHedin sa...

Ska blogga om detta snart tror jag. Tänker också mycket på det här med att befinna sig mitt emellan...