söndag, maj 01, 2011

Ett steg fram...

Jag tog ju ett steg framåt i fredags. Rätt att jobba igen. Eller fortsätta jobba för samma företag. Gött det. Men samtidigt känns det lite som att jag tog tre steg bakåt. Frågade min källa på insidan som jag fick e-post och nummer till vad jag möjligtvis kan göra för att skynda på ansökningsprocessen om permanent visa. Jodå. Jag kan fixa utdrag ur belastningsregistret i Sverige och i Australien samt en läkarundersökning. Ansökningar om att få utdrag ur belastningsregistret är skickat. 300 kr styck typ. Och jag har bokat in mig för en läkarundersökning. 1800 kr. Suck. Och de kommer göra ungefär samma undersökningar gissar jag som företaget jag jobbar för gjort två gånger det senaste året. Hörsel, lungor, urinprov, böja, sträcka etc.

Följetången går vidare.

Har planterat ett citronträd också. Det är faktiskt ganska snart en hel månad gammalt. Det är inte dåligt. Skulle dock vilja veta oddsen att det kommer överleva ett helt första år. De är inte så stora tror jag inte. Men jag vattnar och vattnar och pysslar och gödslar.

Alla jordgubbsplantor är döda nu tror jag. Men det blev faktiskt några jordgubbar innan de dog. De ni! Jag kanske försöker igen.

Inga kommentarer: