måndag, maj 09, 2011

Jobbsökande

Jag minns inte vad jag skrivit här. Men jag har sökt ett jobb. För samma företag som jag redan jobbar för. Men på lite högre nivå. ett rätt roligt jobb som jag skulle vara perfekt för. Men nu betyder ju inte det att jag får det. Och det hela har visat sig vara en lite knepig röra. Jag fick reda på idag att min chefs dotter har blivit intervjuad för samma jobb. Jag undrar vilken sorts referens som han gett om mig. Önskar så att kontoret hans vore buggat. Man kan ju tro att man kan vara objektiv. Men är blod tjockare än vatten? Bakvägen har jag hört att han sagt negativa saker om mig. Om det är så, så kan det ju vara sant. Men i så fall så tycker jag att han kunde tagit upp det med mig först. Och har han hittat på, då är han ett en större äppelbak än vad jag redan tyckte. Så... detta blir ju intressant. Antingen så får jag ett kul jobb. Eller så får jag fortsätta jobba för en äppelbak.

1 kommentar:

EmmaHedin sa...

Sjuk situation det blir. När släktband kommer in i bilden.

*Hoppas hoppas* på att du får jobbet.

Så att du slipper äppelbaken.

Ha ha! Äppelbak. Vilket ord. Mmm. Nu blev jag sugen på Äppelpaj. Här går vi och hoppas att äppelblommen inte skall frysa sönder. Det är nämligen ruskigt varmt på dagarna och frost på nätterna. Men vi hoppas verkligen på några äpplen i september. Så vi kan baka äppelpaj. Och göra såndär god äppelchutney som du gjorde en gång du vet. Fast jag får ju inte äta den för det var socker i va? Håhåjaja. :)