torsdag, november 22, 2007

Barn

I helgen var jag på möhippa. Det är en 4H-vän som ska gifta sig med en 4H-vän. Det är rätt vanligt. Man kan säga att 4H är en slags äktenskapsförmedling. Precis som alla anda ungdomsorganisationer antar jag. Hur som helst i helgen var det dags för möhippa. Lite drygt hälften var mammor. Och hade blivit det rätt nyligen. Gissa vad som var samtalsämnet??! Alltså jag klandrar ingen. Är säkert ett ENORMT äventyr att vara med om en förlossning, att bli uppklippt hit o dit, att ha apont, kejsarsnitt, 48 timmars värkar etc etc. MEN vill jag verkligen höra om det?! Lite äckligt är det ju. Och det bästa kanske är att vara lyckligt ovetandes inför den dagen man bestämmer sig för att ta steget! Fast, vem vet... jag kanske också behöver lite terapi en dag o då vill jag berätta för alla på möhippan. Ok. Jag fortsätter att lyssna. Men sitter hela tiden o tänker. Ha, de ljuger. Det är inte för att jag direkt tror att de ljuger. Utan för att skydda mig själv. Som sagt. Lyckligt ovetandes är mitt motto. Mitt tips till alla mammor. Linda in storyn i lite bomull. Vi andra blir imponerade ändå.

Inga kommentarer: