fredag, november 02, 2007

Hemlös

Undrar om jag ingår i stadens statistik på hemlösa. Antagligen inte. Har nu fått veta att lägenheten jag hyr inte får hyras ut mer i andra hand. Typsiskt. Inte så konstigt dock kanske med tanke på att jag hyrt den i 2,5 år nu. Asbra har det varit. Jordens bästa lägenhet. Nästan i alla fall. Förutom att jag har superrökande grannar som förpestar utomhusluften, ingen klädkammare att kasta in allt i som "blir över" och en jättebacke att cykla uppför när man ska hem. Men bortsett från det så är den perfekt!

Försöker nu att förstå bostadssökarsystemet i Göteborg. Har varit registrerad på boplats sen april 2005 eller nåt. Dvs 2,5 år. Har fast arbete i centrala Göteborg. Har inget förstahandskontrakt. Måste flytta hem till mina föräldrar vid årsskiftet. Kan jag blir prioriterad på nåt sätt?? Eller vem får egentligen lägenhet om inte jag får det? Men den som har is i magen väntar o ser. Men jag börjar seriöst att få magsår av att inte veta vart jag ska ta vägen!!

Ringde på en andrahandslägenhet idag också. Hon hade telefonen avstängd och röstbrevlådan var full... Det säger nåt om hur många miljoner som har ringt henne sen hon la ut lägenheten. Puh!

Kanske är alltihop ett tecken... Dra till Australien. Jaha. Men det var inte så jag hade tänkt mig att bestämma mig för det. Men ibland kanske man behöver en spark i baken.

Nån som behöver en inneboende?

Inga kommentarer: