tisdag, december 25, 2007

De sista skälvande julminutrarna


Nu är Julafton snart över. Det blev en precis vanlig jul i år. Det kan ju kännas skönt. Några paket. lite julsångeri. lite tomteri. lite dopperi i grytan. lite kola o lite knäck. Ingenting saknades! Utom kanske snö då. Det var en ovanligt grön jul. Men om man mest sitter inne o tänder ljus så märks det ju faktiskt inte så fasligt stor skillnad. Glöggen smakar lika. O Helga natt är lika pampig. Möjligtvis att den verandakylda julmusten inte är lika kall. Men ändock sval nog om jämför med den stearinheta luften inne i stugan. imorgon bitti är det julottedags. Jag ska minsann ta mig upp. är det jul så är det. Och dessutom är det bra att vara slutkörd när jag imorgon eftermiddag sätter mig på planet till landet där under. Då kanske jag sover många timmar av den ofantliga resan dit. Ja. Det får vi tro. huga för stela ben o myror i brallorna. Nu ska jag stänga mina nisse-ögonlock. Godnatt. Och God jul!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.