tisdag, juni 17, 2008

Bilen är kry!

Har besiktigat min fina bil idag. Det var lite nervigt. Första gången i mitt liv jag besiktigar en bil ju! Har besiktigat en trehjuling för ungefär 24 år sen, men det är ju så mycket som har ändrats sen dess! Nu fyller man till exempel i bilens registreringsnummer i en automat när man kommer dit. Jättekonstigt. Jag försökte prata med snubbarna först men de sa att jag skulle gå o snacka med maskinen först. Sen har de värsta high-tech coola verkstan. Så minns inte jag det. Jag minns det mkt mer oljigt. Även om trehjulingar inte behöver så mkt olja. Besiktningen gick som en dans! Gjorde mig lite extra söt när han sa att ett av dimljusen satt för högt och bad honom dra ur sladden till det. Vips var det godkänt! Många beröm fick jag också för att ha rostskyddsbehandlat den så fint under. Stolt som en mor!

Historien (eller filmen) om när jag besiktigar min trehjuling för 24 år sen kan vi ta en annan gång. Gläds nu med mig att jag kan rulla runt i min stora bränsletörstiga Volvo ett helt år till!

Inga kommentarer: