onsdag, juni 25, 2008

Stol med stjärnglans

Har fått en ny stol. En som Charlotte Perrelli (fast då nilsson) och Ingemar Stenmark har suttit på. Coolt. Fotografen i kontorslandskapet där jag sitter ville inte ha den mer utan tänkte sig nåt mer flashigt. Den gamla stolen har gjort sitt. En gråmålad gammal pinnstol. Har nog burit upp folk i studion i 20 år tror jag. Synd att slänga en sån trotjänare tänkte jag och tänker ta hem den till landet och ge den en snygg plats.

Stenmark är tydligen en kul prick. När han skulle fotas här (för typ 20 år sen eller nåt!) så ringde han på kl prick 14 när han skulle vara här kl 14. Fotografen Janne gick o öppnade. Hej, säger Stenmark. Det är jag som är Ingemar Stenmark. Jag ska fotas här. Ödmjukt och sött. Precis som om Janne inte kände igen sin största idol. Hi hi. Sån ska jag också bli när jag bli känd.

Inga kommentarer: