torsdag, januari 07, 2010

Nyår, svenskar, pub

Nu har vi firat in det nya året. Ordentligt. Vi hade ca 25 personer här och vi hade dukat långbord på verandan. Precis när vi började äta så fick vi se ett spektakulärt åskväder. Första parkett på verandan var ashäftigt. Vem behöver fyrverkerier liksom?! Vi hade 6 svenskar här över nyår. Och så jag såklart. Så det var fullt hus! Ganska ballt att ha så många svenskar på besök. I alla fall när man är i Australien.

Skörden är snart klar. Luke tror att de kommer att vara färdiga på måndag eller tisdag. Det ska bli så skönt att se lite mer av honom! Vi har bokat en vecka vid havet i början av februari. Det ska bli mysigt. Och väldigt skönt att inte tänka på jobb.

Jobbet på silosen är i princip slut. Ev att de behöver mig någon dag till, men det är tveksamt. Skörden häromkring är i princip färdig så det är inte många lastbilar som kommer in per dag längre. När det var som mest busy så var vi ca 20 personer där och jobbade. Nu klarar de sig på 3-4. Så när jag satt häromdagen i puben och förklarade detta för Bobby (pubägaren) och att jag inte är så knusslig och kan tänka mig att jobba med det mesta så föreslog han att jag skulle jobba några timmar i puben. När de behöver mig, och när jag inte har nåt bättre för mig. Så igår jobbade jag 4 timmar. Jag städade lite, putsade glas, hällde upp några öl till de som tittade förbi, dammade, fyllde kylar, hällde upp några öl, fyllde på chips, hällde upp några öl. Ganska kul faktiskt. Åtminstone när det inte är så stressigt och man bara är där i några timmar. Ska dit imorgon igen några timmar. Spännande med nya utmaningar! Och jag är redan världsbäst på att hälla upp öl. Om ni frågar mig i alla fall.

Jag har planterat några nya fina krukor på verandan också. När jag har tagit kort på de mästerverken så lägger jag upp bilderna i mitt lilla album. Inte det här alltså, utan det där andra. Ni vet vid det här laget. Och vet ni inte så får ni fråga.

Så ligger det till här för tillfället. Snö hemma hörde jag? Berätta mer!

Inga kommentarer: