tisdag, januari 19, 2010

Tråkdag

Idag ska jag söka några jobb. Har tidningar i massor framför mig och många annonser som kanske skulle kunna funka. Så nu ska jag sätta igång. Skriva skriva skriva. För ingen mening i de flesta fallen antagligen. Är så svårt att motivera ju! Men man får liksom se det som en helhet. Att allt måste skrivas till ett enda jobb. Mycket måste göras för att nå fram till det man vill. Det är ju så det är. Så fruktansvärt tråkigt dock. Hur gör man det roligare? Klär ut sig? Äter godis? (Men jag är på fatcamp så då får det bli frukt för frukt är också godis...?) Spelar Wii varje halvtimme?

En annan sak som skulle vara bra att ha på burk förutom kulpiller är lite självförtroende. Lite jävlar anamma. Och lite fy bubblan vad du är bra. Så att man kan öppna den ibland och sola sig lite i det. För om man kände sig lite smart i Sverige så känner man sig som en analfabet här. De snackar om någon nyhet på radion. Men eftersom jag inte har någon aning om hur politiken fungerar här, eller vem som är finansminister, så fattar jag bara små bitar. VÄLDIGT frustrerande! Men jag lär mig ju lite varje dag. Måste bara ha inställningen att det är spännande att inte veta allt.

För övrigt är vädret gött. Gött svalt. Har faktiskt kaminen tänd just nu. mysigt det.

Då så. Då börjar Lisas tråkdag.

3 kommentarer:

Koldioxidexperiment sa...

Hörru! Klart att du är smartare än de allra flesta där. Du kommer att få ett toppenjobb snabbare än kvickt. Så klart. Kram och lycka till.

EmmaHedin sa...

Öppnar härmed självförtroendeburken som jag köpt åt dig på ICA på Axel Dahlströms torg.

Du

Är

Smart

Snygg

Stark

Älskad

Modig

och...

Språkbegåvad

Elisabeth Undén & Jonas Wilson sa...

Smartis är du ju! Det är klart du kommer få ett bra jobb. Inga problem, det kanske tar ett litet tag, men en sen? Det är ju bara skönt att vara ledig lite. Det lönar sig alltid att vara aktiv. Försök leta upp någon miljögrupp eller miljöaktivitet - så du träffar folk i rätt cirklar.

Kram kram