söndag, januari 10, 2010

På barmatta

Jag jobbar ju lite i en pub nu. Och på en av barmattorna där idag så stod det:

"There is nothing finer than watching your Carlton Draught being skillfully poured; the fresh cold beer cascading off the side of the glass as the perfect head forms. It's pure magic. Which is why Carlton Draught should only be poured by a trained staff member (Swedish backpackers named Ana run a very close second)."

Poängen är i slutet. Det där med Swedish backpackers. Vilka odds liksom. Där står jag och häller öl. Nu heter jag ju visserligen Lisa. (Och ingen i Sverige heter Ana. Förutom Saab.) Och jag är ingen ryggsäckare. Men svensk är jag i alla fall.

Barmattan fick fötter och hamnade till slut hemma hos oss. Men jag känner mig inte riktigt förtjänt av den än så jag ska nog ta tillbaka den till puben imorgon. Det var faktiskt inte jag som stal den. Det var några andra. Som tyckte att den passade mig så bra. Faktiskt.

1 kommentar:

EmmaHedin sa...

Hihi Haha Hoho! Keep it, säger jag!