torsdag, november 04, 2010

Ärlighet varar längst

Jaha. mamma har köpt punschpraliner och äter upp dem åt mig. Jättesympatiskt. Lite sympatiskt är det kanske att hon åtminstone tänker på mig när hon äter upp dem. Ja ja. Hoppas dom var goda!

Jag jobbar på siloanläggningen som en galning. Jag har kommit på att jag är en mycket lojal och ärlig människa. Det kanske ingen hoppar i taket för när de hör. Det kanske jag är känd för att vara. Vet inte. Men hur som helst så hoppar jag i taket lite för hur oärliga människor det finns. Det är väl upp till dem. Men om jag skulle vara oärlig så skulle jag till slut krypa ur skinnet. Slutar man jobba 3 så sätter man 3 och inte 4. Väl? En snubbe är lika ärlig som jag. Jag tror att man måste ha anställt själv någon gång för att bli sådär ärlig. Eller så finns det bara i blodet. Hur som helst så får jag guldstjärna i kanten!

Ärlighet varar längst, även om jag ofta stupar på liten tuva.

Till helgen ska jag nog jobba hos den andre ärlige på anläggningen. Han har en olivgård och vi ska plantera olivträd. Det blir lajbans att testa på nåt nytt. Hoppas min tumme också tycker det är roligt. Längtar efter den dagen när den inte kommer vara besvärlig och göra ont. Det blir roligt. Då ska jag fira.

Inga kommentarer: