lördag, november 13, 2010

Silon

Det går finfint på siloanläggningen. Vet inte om jag sagt det, men chefen är asbra. Det kan ju hända att jag kommer ändra uppfattning i framtiden, men just nu är han bra! Jag har hemskt roligt. Jag är med i planeringen och organiseringen. Är minichef åt några nya också. Förändringar är bra. Bara bra. Så är det nog. Allt på silosen har blivit bättre med ny chef. Men jag var tveksam. Visst är det märkligt hur rädd man som människa är för förändringar? Jag tänker också på hur jag i 5 år ältade fram och tillbaka huruvida jag skulle ta mig till Australien eller inte. Men se så bra det blev! Jag skulle dragit tidigare!

Nya människor omkring mig, nya marker, nya projekt, utmaningar. Det är nyttigt det. Och nu behöver man ju inte vara så drastisk att man drar till andra sidan jorden nödvändigtvis. Men se till att kliva ur din trygghetssfär. Oj vad man lär sig!

Jag gillar att prata engelska också. Det är lite som att jag spelar en roll. Att ta situationer blir lättare att göra på ett nytt sätt då.

1 kommentar:

Frida sa...

Hej Lisa! Kul att läsa att du trivs där nere :-) Ha det bra. Kram