onsdag, november 17, 2010

Tummen

Idag har jag så varit till doktorn. Doktor Nelson. I ballarat. Ca 1 h och 15 min körväg. Och så fick jag en kortisonspruta i tummen. Och nu gör det hur ont som helst. Ska bli spännande att försöka jobba imorgon. 10 lastbilar ska jag kontrollera. På egen hand. Ute i ingenstans. Men jag menar det hela var ju som hittat. Det är en chans på 3 att jag blir bra från denna spruta och det kostade bara 160 dollar. (!) Visserligen får jag tillbaka 70 dollar så kalaset kommer slutligen gå på 90 dollar. Men ändå! Det är typ 600 spänn. Och blir det nu inte bra så har jag fått första bästa tid till en operation. I februari. Tålamod tålamod! Undrar vad den kan komma att kosta. Var det någon som ville klaga lite på det svenska systemet? Gör inte det så jag hör!

Inga kommentarer: