måndag, maj 07, 2007

Oviktigt vetande

Detta hittade jag när jag surfade runt idag. På nåns blog eller nåt sånt. Helt fantastiskt oviktigt vetande men det är så oviktigt att det känns fascinerande och jag undrar starkt om en del av det är sant. Men hur som helst. Jag lossas det, så blir det mkt roligare såhär på en måndagseftermiddag! :)

Visste du att...

...namnet YKK på dragkedjan i dina jeans står för Yoshida Kogyo Kabushibibaisha, världens största blixtlåsproducent.

...det på ett Big Mac bröd finns i genomsnitt 178 sesamfrön.

...Coca-Cola buteljerar och säljer en halv miljard flaskor och burkar per dag. 5 787 st per sekund.

...en hambugare rent viktmässigt kostar betydligt mer än en ny bil.

...en jumbojet använder ca 15000 liter bränsle för att lyfta.

...det amerikanska kondommärket Ramses har döpts efter den Egyptiske Faraonen Ramses II som var far till 160 barn.

...om man injicerar blod från en sovande kanin i en vaken kanin somnar denna omedelbart.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag tycker onödigt vetande borde döpas om, för mig handlar det lite om en social färdighet att kunna underhålla exempelvis supertråkiga dönickar. Fast nu har vi lärt oss av Anders att människor inte är tråkiga (läs Lisas blogg 8 maj) så där sumpade sig det resonemanget...