onsdag, maj 23, 2007

Super mario bros

Oj vad kul det är med afrikansk dans! Inte för att jag känner mig snygg när jag utövar det, inte för att jag på något sätt lyckas med mer än 10% av rörelserna eller för att jag orkar hälften av vad danstränaren orkar! Utan för att jag känner mig lite som Super Mario Bros. Eller någon annan TV- eller dataspelshjälte kanske snarare. I alla fall i vissa spel man spelade så hade man en liten "liv-stalpel". (Kommer inte ihåg hur det var med just mario, har nog bara spelat det en gång i hela mitt liv...men hur som helst) Om man sprang in i saker som gjorde ont så blev mängden liv mindre o mindre, men om man hittar goda svampar eller lyckliga bubblor eller nåt liknande så får man lite mer liv. Går man bara in i onda saker så dör man till slut. Livstapeln tar slut. Har man tur då så har man extraliv kvar. Men man kan aldrig vara säker på det. Så just nu jobbar jag på att arbeta upp min livstapel. Genom afrikansk dans. Jag blir glad, blir starkare, blir snyggare (åtminstone i min tankevärld o det är ju den som räknas) etc etc. Yeah! Jag ska runda det här spelet!

Inga kommentarer: