fredag, augusti 29, 2008

De grå håren växer ut

Ibland får man fler grå hår än man borde ha. Idag skriver aftonbladet här att FRA-lagen inte är till för att läsa våra mail. Nä det är klart. Det fattar väl jag med. Och i nuläget är det inga problem att de läser mina mail o lyssnar på mina telefonsamtal. Jag har inte tänkt att störta makten. Inte än. Poängen är ju at man inte ska ha en lag som tillåter att man kan spana på sin egen befolkning. Eller? Jag vet inte om jag fattat detta rätt, har inte följt lagen så noga... Jag menar problemen uppstår ju när man har "råkat" få en diktator vid makten som blir omöjlig att störta eftersom det enda sättet att gadda ihop sig blir vid gödselstacken med grepar som förr i tiden. Tex. Då blir FRA-lagen genast jättedum. Man måste ju bygga ett lagsystem som är stabilt. Som klarar förändringar i demokratin och annat. Det kommer faktiskt inte alltid se ut som det gör nu.

Men för all del. Jag kan ha fel.

Inga kommentarer: