torsdag, augusti 28, 2008

Kändistouch, äppelpaj och rödvin

Vet ni? Jag har fått en kommentar av en av mina idoler. En av mina favoritbloggare. Det är coolt. Och det är konstigt att man tycker det är coolt. Men så är det. Jag fortsätter härmed än mer hängivet att lära hans blogg. Den är bra. Testa ni med. Den finns till höger. Bloggfrossa.

Igår kom jag på att jag skulle baka två äppelpajer och ta med till jobbet idag. Den ena innehåller rödvinsmarinerade äpplen. Vi har en massa vin så jag tänkte att det blir ju perfekt. Marineringen satte igång. Det var bara det att allt vin gick inte åt till marineringen. Eftersom jag inte ville hälla ut allt så tog jag mig ett glas till kvällsmaten. Sen höll jag på där hela kvällen med att baka pajer och dricka rödvin. Aproligt hade jag! Och pajerna blev sååååå fina. När jag tittar på dem idag så kanske jag inte är lika stolt. Men vi får se om de får godkänt på 3-fikat. De lär ju smaka underbart med rödvin i! Jag återrapporterar senare.

Inga kommentarer: