söndag, augusti 10, 2008

Life is like a carrot

Jag har en konstig vän på skype. Nån som har addat mig under den perioden i mitt liv när jag var naiv och trodde alla var normala på internet. Hur som helst så fick jag honom till slut att förstå att jag inte ville chatta med honom, än mindre prata. Tror han var från libanon eller nåt sånt, vilket i och för sig var spännande men det gjorde också att hans engelska var helt vansinnigt dålig så jag fattade oftast inget. Vilket i och för sig kunde vara underhållande ibland. Jag kunde driva lite med honom. Usch vad elakt. Men roligt. Jag ser honom fortfarande i min kontaktlista. Även om det var månader sedan vi senast chattade. Han har ett lustigt talesätt vid sitt namn som alla kan se. "Life is like a carrot, sometimes with u and sometimes in u". ?? Man fattar som vanligt ingenting. Ibland undrar jag om det är han som sitter och driver med alla och flinar för sig själv. Han har säkert haft detta "ämne" i 4 månader nu. Så det måste ju vara nåt han verkligen lever efter. Ev att man kan fatta det där med "sometimes in you". Det skulle ju då vara de goda stunderna att leva. En morot är ju ganska god och man blir ju mätt om man äter en så det måste ju vara det goa. Man kan också tro att han har stoppat in moroten nån helt annanstans. Och då blir det mer osäkert om det är det goda eller det onda? Men det där "sometimes with u", det betyder ju ingenting! Eller? Och förresten kan man jämföra livet med morötter över huvudtaget?! Kanske man kan. Jag kan ha missat nåt helt här. Typ att det kanske är en känd filmreplik eller nåt. Jag är ganska känd för att inte ha sett så många filmer nämligen. Mu. Morot.

Inga kommentarer: