tisdag, augusti 05, 2008

Mamma Mia tre gånger om...

Igår var mamma här och hjälpte mig att välja tapter. Det har gått bra. Det blir tulpaner på en fondvägg i köket och vita med prickar i rummet. Kanoners! Ska bli spännande att se hur det blir.

När vi skulle laga mat så bad jag mamma koka Quinoa, steka lök och soltorkade tomater och sedan blanda ihop. Hon stekte lök och tomater och sen hällde hon i Quinoa. Okokad. Ha ha ha! Jag skrattade. Men det gick ändå. Vi fick koka gäggan ett tag och sen kläckte sig Quinoan.

Sen skulle vi göra smält choklad och doppa frukt i den. Jag smälte chokladen i micron. Det blev lite för länge så den började kolna o ryka. Hoppsan. Jag tog bort det som var svart och skulle sen smaka på det som var kvar. Det smakade fortfarande rökt tyckte ja. Men det är för att det luktar rök sa mamma. Håll för näsan när du äter. Så kom hon fram och höll för näsan och tog en sked. Jag började asgarva och det var nära att vi fick brunprickiga tapeter i köket. Ha ha!

Sen gick vi på Mamma Mia. Mamma Mia vilken bra film. Se den!

Inga kommentarer: