lördag, maj 30, 2009

För 10 år sen stod jag på ett lastbilsflak

Det är 10 år sen nu. 10 år sen som jag stod på ett av de där lastbilsflaken som åker omkring med jättehög musik utanför mitt fönster. Fast det var inget lastbilsflak. Det var en balvagn. (och då snackar vi ingen bal med kungen utan höbal) Efter en gammal liten traktor. Och vi hade ingen musik. Fast rätt roligt tror jag att vi hade. Fast roligast var nog när jag vid ett par tillfällen kört eller arrangerat turer åt studentfolk. När min bror tog studenten tex. Då kördes han runt i en lastbil och jag var DJ. Eller när min låtsasbror tog studenten. Då körde vi runt dem i en balvagn med fin traktor framför. Och det bästa av allt var att det var en estetklass så alla hade trummor med sig och skapade värsta sambaorkestern där bak. Folket längs vår väg kunde inte stå till.

Sådär. Det var lite nostalgi. Vad gammal jag blivit!

1 kommentar:

ebba n sa...

gammal och vis!