tisdag, maj 19, 2009

Makrillarna smiter

Jag har blivit senil. På nåt sätt. Vet inte hur. Men det har jag. Är helt säker på att jag hade med mig en burk makrill till jobbet igår morse att ha på mina förmiddagsknäckebröd. Men igår blev det inte av att jag åt den. Minns inte vad som hände (senil även med det). Idag tänkte jag. Yes! Jag ska äta lite makrill. Mums. Men hittar den inte. Inte någonstans. Jag måste ha lagt den på något smart ställe. I mina kollegors magar kanske? Jag är djupt misstänksam. Av naturen. Även om det säkert är jag som lagt den i min skrivbordslåda istället för i kylskåpet. Suck. Så. Det blev knäckebröd med bara smör. Rätt gott det med faktiskt. Så jag ska inte klaga. Bara så asirriterande att inte veta vad man gör.

1 kommentar:

EmmaHedin sa...

Skönt att det inte bara är jag som är disträ som en rubank.