tisdag, april 24, 2007

AC - Air conditioning, air canada, AC/DC

Idag regnar det. Inte i Göteborg. Utan på mitt fönsterbleck utanför kontoret. Varje gång jag hör det droppa så tittar jag ut och upptäcker förvånat att det inte regnar. Konstigt att det droppar då tänker jag o fortsätter stirra in i datorskärmen. Men nu har jag räknat ut det. Det regnar för att kontoret ovanför oss installerat AC. Air Conditioning. Såg när de bar in systemen häromdagen. Usch tänker jag då. Där uppe sitter dom i ett perfekt tempererat kontor o här sitter jag o lyssnar på drip drop. Känner mig verkligen en våning ner! Sen slösar de ju en massa energi också. Så det blir ännu varmare i världen o fler måste ha AC som droppar ner på dem under. Men sen vet jag ju. Att när det är tokigt varmt så att inte ens en glass hjälper, då önskar man att det fanns AC på kontoret.

AC står också för Air Canada. Flygbolag. Min inställning till dem är sååå delad! Alltså inte just AC utan alla flygbolag. De är fantastiska på sitt sätt. De tar mig till Australien och alla andra underbara platser som man kan resa till. MEN genom att erbjuda mig just det så blir det ju fruktansvärda mängder med utsläpp. Som jag inte borde försöka lasta över på flygbolagen, men eftersom jag så gärna vill resa så måsta jag ju skylla på någon.

AC för också tankarna till AC/DC. Och därför också till Kärlek. Han älskar det bandet. De är inte så dumma faktiskt. Fast jag gillar inte alla låtar. Poison är en låt som har stor betydelse för mig. Den spelades vid ett mycket speciellt tillfälle i mitt liv. Men den historien berättar jag nån annan gång! :)

Nu ska jag fortsätta jobba o lyssna på dripp dropp. Bara vanligt vatten.

Inga kommentarer: