onsdag, februari 18, 2009

Då öppnar vi upp våra trådlösa nätverk gott folk

Om nu IPRED-lagen går igenom nästa vecka och pirate bayarna döms så får vi väl öppna upp våra trådlösa nätverk och fortsätta dela? Det är synd att det inte hålls en bred politisk debatt om fildelningen. Och att de som sitter och dömer såna här mål är över 50. Jag läste i GP idag att en från piratpartiet liknade denna häxjakt på fildelare den debatt som skedde på 1800-talets mitt kring bibliotekens vara eller icke vara. Och tänker man efter, så är det ju lite samma sak. Vi kan ju skapa ett bibliotek på internet dårå. Där allt finns. Och så får man bara låna i 30 dagar. Men det räcker för mig. Brukar inte titta på filmer särskilt många gånger. Om den inte är fruktansvärt bra. Och då brukar jag köpa den för att ha den kvar. Likadant med CD-skivor.

Ärligt talat. Är inte fildelning bara bra för skivbolagen? 90 % av den musik jag lyssnar på idag hade jag aldrig hört om det inte var för detta eminenta verktyg. Tillsammans med youtube då förståss. Förresten.. borde youtube ställas inför rätta också? Där sker väl också illegala saker?

Till sist vill jag avsluta med att jag aldrig varit inne på Pirate bays hemsida. Så det kanske är dags nu. På nåt vis vill man ju visa sin ståndpunkt.

Inga kommentarer: