onsdag, februari 25, 2009

Jag tänker alltså blir världen outhärdlig

Jag tänker. Alltså blir världen outhärdlig. Tolka mig rätt nu. Livet är inte outhärdligt. Bara världen och alla konstiga beteende som finns i den och att man hela tiden måste skapa sig förhållningssätt till allt. Bättre vore det ju om allt som gjordes faktiskt var gott. Rakt igenom.

Med risk att bli tolkad att vara på en massa olika sätt ska jag nu försöka ge mig ut på gungflyn av politisk åsikter och samhällskritik. Jag ska försöka skriva mer om vad jag känner och tycker. Kanske för att jag hoppas att någon ska läsa något av det och börja tänka själv. Kanske för att om jag får ner det i ord så kan jag förstå det bättre. Jag kan fortsätta analysera. Jag kan förstå var min insats i världen betyder mest. Om den behöver betyda något, eller om det är helt onödigt att jag tittar på intressanta dokumentärer istället för melodifestivalen på lördagar. Att det egentligen är bättre om jag tittar på den allmänna lördagsunderhållningen så att jag inte behöver tänka så mycket och känna att jag passar bättre in i den ström som är på väg någonstans. Ett mål som bestäms av någon. Kan jag verkligen lita på att det är ett gott mål, att jag vill dit och att vägen dit är ok och att denne någon har rent mjöl i sin påselåse... Att jag inte kan det gör mig arg. Jag är ju bara en liten människa!!

Men även om jag är stor i orden nu så kommer jag även i fortsättningen att lägga upp små roliga youtubeklipp. Foton på när jag har roligt. Eller roliga historier.

Inga kommentarer: