torsdag, februari 05, 2009

Lära sig

Idag har jag ägnat tid åt att lära mig nya saker. Bengt från Figeholm har berättat om det mesta han kan och om mycket han varit med om. Som att han paddlat tävling i Australien. Eller odlat potatis på stranden. Han är en mycket händig man Bengt. Och kan väldigt mycket. Jag har en ny förebild helt enkelt. Göra det man gillar, göra det bra och sen berätta det för världen. Eller för dem som råkar komma i ens väg snarare.

Var på möte idag också. Tog en flaska Loka för jag var lite torr i halsen och jag skulle prata. Hällde upp. Tog en klunk. Och blä! Det var ju rumstempererat. Efter tre månader i Australien så har jag kraftigt vant mig vid kylskåpskalla drycker. 5 grader ungefär. Eller helst kallare om det går. Konstigt. Jag brukade inte gilla kalla drycker innan.

Så idag har jag lärt mig en massa. Vunnit lite. Lärt mig lite.

1 kommentar:

EmmaHedin sa...

Detta var ett mycket välskrivet och underhållande inlägg. Tackelitack för det :)