tisdag, mars 30, 2010

Fjärkontrollen är under soffan

Föreställ er en sån där situation, när fjärkontrollen har hamnat under soffan. Och man precis når den. Man når den så att man kan nudda den. Men när man nuddar den så resulterar det endast i att man puttar den lite längre in.

Så nära var det.

Jag är en väldigt stolt, lite bitter tvåa.

Jag fick inte jobbet på naturvårdsverket.

Men som sagt. Jag var sjukt nära. Hade inte den sökande de valde sökt så hade de valt mig. Och de tyckte jag gjorde ett fantastiskt intryck på intervjun. Och de tyckte absolut att jag sökt rätt position. Och de rekommenderar mig nu vilt inom organisationen. Sånt är ju dock oftast bullshit så det resulterar nog inte i nåt. Men det kändes ändå bra. Jag känner mig nöjd med att kunna skriva en ansökan så att jag får komma på intervju. Och jag känner mig nöjd med att göra ett super intryck. Jag rockar. Fegisar som inte vågade ta mig!! Jag sa det till honom. Det är ni som förlorar. Och det tyckte han var lagom kaxigt och skrattade länge. Ha ha!

Imorgon ska jag skriva nya ansökningar.

3 kommentarer:

EmmaHedin sa...

Fy fan vad nära! Du är inte dålig du. Så klart att det är dom som missar något när de inte anställer dig!

Koldioxidexperiment sa...

Rock on tjejen. Nästa grej blir ännu bättre ska du se, så att du kommer att vara glad att det inte blev det här. Vi håller alla tummarna här.

Elisabeth Undén & Jonas Wilson sa...

Nära nära nära!

Vi håller fortsatt tummarna!

Glad påsk :o)