tisdag, mars 16, 2010

Trampar på

Jag söker som sagt en hel del jobb. Går väl sådär. Men jag får i alla fall svar. Alltid något. Även om det är nej...

Nu jobbar jag några dagar på vingården igen. En del druvor ska plockas. Och torsdag och fredag så ska vi tappa upp allt vin som är i jäsningstankarna på ektunnor. Det blir intressant. Ytterligare ett steg i vingörarprocessen jag får lära mig. Har jag tur så blir jag också upplärd att sälja vin på vingården. Vore kul. Väntar bara på sista överläggning av ägarna. Spännande spännande!

Så hela världen är det inte att inte ha ett jobb. Jag är rätt busy ändå. Och drar in mitt lilla strå till stacken. Eller till the Swedish Embassy i Bealiba. Luke konstaterade härom dagen att förutom en vecka så har han haft svenskar med sig varje dag i snart 6 månader. Att han står ut?!

Idag hade jag intressanta diskussioner om klimatförändringar med en intressant gammal man. Äntligen någon som tror att det ligger nåt i det hela. Att det inte bara är båg. Att bara för att det regnade massor förra helgen så är faran med klimatförändringar överblåst. Lite som jag kan tänka mig att en del resonerar i Sverige. "Nu har vi haft en kall vinter... bla bla bla inte klimatförändringar minsann bla bla bla..."

2 kommentarer:

Elisabeth Undén & Jonas Wilson sa...

Hej sötnos!

Luke härdar nog ut det mesta bara du är där :o)

Du är ju inte arbetslös, du verkar ju ha ett nytt jobb mest hela tiden! Men jag förstår vad du menar. Men att jobba och skapa kontakter är ju det som gäller. Snart kan du nog knyta ihop det hela på ett bra sätt.

Nu ska jag åka hem till mor och syster och åka lite längdskidor i några dagar, för jag är mellan projekt. Om tre veckor börjar fallstudien.

Puss o kram

Flisa sa...

Precis. Knyta ihop. Det blir spännande det!