torsdag, mars 25, 2010

Lokalkontor

Tyvärr har inte Naturvårdsverket här såpass lokala kontor att de har ett i Bealiba. Men de har ett i Bendigo i alla fall. Och ett i Melbourne. Och ett i Ballarat.
Men det är i Bendigo som jag sökt. Det är ungefär 7 mil bort. Ca 40 min med bil. Finns tyvärr inga andra pendlingsmöjligheter.

Men nu ska vi inte ropa hej innan råttan är inne i säcken. Vad är oddsen för att få jobb på första försöket liksom. Första intervjun alltså. Näe. Så nu får vi hålla oss lite i kragen och inte bli allt för uppspelta för då blir det ju så tråkigt sen.

Så för att hålla nerverna under kontroll har jag idag spelat fiol. Men fy sjalingen vad det är svårt. Försökte med några Irländska bitar, men jag tror att jag håller mig till den svenska folkmusiken ett tag till. Där kan man åtminstone få in var 10e ton. Med den irländska får jag in en per rad... Max.

Inga kommentarer: