fredag, mars 12, 2010

Söka jobb

Söka jobb är lite som att dö sakta. Man kan tycka att jag har liksom försatt mig i detta själv, eftersom jag har ett fast jobb i Sverige. Men någon gång måste man ju ut på äventyr. Ingen idé att sukta efter det nu. I alla fall. Man skriver och skriver och skriver ansökningar. Försöker sitt bästa. På engelska... Och sen får man ett brev att tyvärr var inte du successful. Aj. Ok. Bita i det sura äppelpäpplet och skriva en ny ansökan. Till ett annat jobb, som man är lite misstänksam kommer tycka att man inte passar, fast man vet att man gör det. Förutom att man är här på Working holiday. Eller inte är världsbäst på engelska.

Sådär. Skönt att få ur sig lite agg. Nu ska jag skriva en ansökan. Och sen ska jag fiska kräftor.

2 kommentarer:

EmmaHedin sa...

Åh trampa på! Trampa på trampa på. Så hårt det går. Vi kör med energydrink för det är det som får cykeln att gå!

Eller kanske: I'd sure hate to break down hear. Nothing up ahead or in the rear view mirror. I'm in the middle of nowhere nowhere. I'm in trouble if these wheels stop rolling.

Flisa sa...

Precis så!