onsdag, oktober 06, 2010

Jobbdilemmat

Det där jobbdilemmat som jag pratade om för ett tag sen kvarstår. Jag har nog lärt mig mer och satt fler saker på min för- och nackdelslista. Men nåt beslut har ännu ej utfallit.

Det ena är mer socialt och mer serviceinriktat. Det andra har mer potential att vara mer high-tech och kanske innebär en fot in vidare.

De är båda 6-8 v nånting. De handlar båda om spannmål.

Det ena har manlig chef. Det andra kvinnlig.

Det ena ligger 15 min bort. Det andra 40 min bort.

Kan ni lägga ihop två och två och säga vilket jag ska välja?

Spannmål är hur som helst ganska roligt. Har varit på en tvådagars kurs precis där jag lärde mig att hitta diverse difekter samt hitta ogräsfrön i vete, korn och raps. Och förra veckan lärde jag mig ett databassystem för att hålla koll på vilket spannmål som finns i lager och vilken kvalité den har. Lära sig nya saker är typ det roligaste som finns. Att befinna sig i nya miljöer är typ det läskigaste som finns men det är samtidigt det roligaste. Och antagligen det nyttigaste man kan ge sig själv.

2 kommentarer:

Adaras mamma sa...

Hej Lisa,
Jag tycker att du skall satsa på high-tech-jobbet, särskilt om det ger en chans till vidare jobb (om du vill ha ett sådant vill säga)

EmmaHedin sa...

Nar du skall bestamma dig sa glom inte att du ar smart och skulle passa ypperligt pa ett high-tech jobb.