söndag, oktober 31, 2010

Sakna

Det regnar igen. Så det känns lite som att vara i Sverige numera. Med jämna mellanrum får vi oss en skur. Och ibland en hel del regn. Igår när jag la mig hade vi fått 30 mmm under dagen. Vet inte vad som kommit inatt. Men kanske lika mycket till. Kollar sen. När jag får lust att stiga ur sängen!

Har kommit på att jag saknar svensk Tv lite. Alltså, jag tittar väldigt sällan på TV. Både i Sverige (syrran och jag hade vår stående DHWives-tittning varje vecka) och här. Har knappt haft på TV:n sen Luke åkte norrut och det är över en vecka nu. Men jag har kommit på att jag saknar vissa saker. Svenska dokumentärer. Intervjuer med intressanta personer (som DiLeva, Claes Ericsson, Maria Wetterstrand). Emellanåt nåt fredagsunderhållningsprogram med familjen i soffan.

Jag tror det mest bottnar i att här vet jag ju inte vem folket på TV är. Jag måste först bygga mig en uppfattning och sen bestämma om jag vill se den personen eller inte. Det tar en väldig massa tid för det är många på TV. Och jag är inte så bra med tålamod.

Nyheterna börjar sakta bli lite intressanta för mig. Men det har krävt en hela massa frågandes Luke för å fatta.

Nu ska jag gå till kyrkan. Bara för att det är i Bealiba idag. Man ska stötta det lokala samhället. Tänk på det. Tänkte prommenerat dit. Men det blir i så fall i stövlar och regnkläder.

1 kommentar:

Ulrik sa...

Testa SVT Play: http://svtplay.se/

Det verkar funka fint även utanför sverige. Jag kommer åt det iaf, tittade lite på Starke Man häromdagen.