onsdag, oktober 27, 2010

Uppdatering

Tumme: Det är nog ingen trigger-tumme, men nåt som liknar det. Eller jag vet inte. Jag har haft två olika doktorer som sagt olika. Ska till en tredje i mitten av november. Får väl se vad som händer då. Den stör mig inte vansinnigt mycket. Jag tror jag har lärt mig att använda mina andra 9 fingar. Ska blir intressant att se när den är hel igen om jag upptäcker att jag har saknat den!

Jag ska aldrig mer klaga på hälsosystemet i Sverige. Nu vet jag ju inte om jag får chansen till det igen. Men ändå. Här är det upp och ner och pannkaka. Rätt bra är det. Men väldigt förvirrande. Hälsoförsäkringar hit och dit. Och oändliga avgifter vad man än ska göra. Tacka vet jag ett mer får-aktigt system där man blir föst i en fålla och alla blir klippta, förr eller senare. Ingen kan halka ut och således få vänta till nästa år med klippning. Var och en får sitt.

Jobb: En ny chef börjar där det förut saknades en. På måndag får vi träffa honom. Jag jobbar på siloanläggningen där jag var förra året. Det är kul där. Några jobbiga idioter finns det. Men några är riktigt kul å jobba med. Det är jobbigt jobb ibland. Väldigt dammigt och kliigt när vi sopar och städar.

Hur var det nu när man var liten och åkte bak på skördetröskan? Och man fyllde säckar, knöt igen säckarna och sedan åkte med säcken på en liten rutschkana. Fy vad kul det var. När var det som värst kliigt? När det skördades korn? Eller havre? Eller vete? Fast vete skördade vi inte ofta. Oftast var det väl havre. Men hur som helst, vad är som mest kliande?

Luke: Är i Queensland och skördar. Han hoppas på att komma igång idag. Eller imorgon. Men vi får se. Det har regnat lite och det kanske är för blött än.

Vingården: Jag har beslutat mig för att inte jobba mer på vingården. Det är en lång historia och passar sig inte här. I alla fall inte idag. Kanske tar den någon gång när jag inte har annat att skriva om. Eller när jag fått lite distans. Ingen "big deal". Bara "no more".

Jordgubbar: Tror att en planta lever nu. Och det är ju faktiskt fler än inga så jag är lycklig. Så lätt är det att hålla mig glad!

Inga kommentarer: