måndag, mars 09, 2009

Får man läsa bamse-högt i X2000?

Får man läsa Bamse högt i X2000? Är det ok? Hur kul är det att sitta mellan Göteborg och Stockholm och lyssna på helt tokigt banala historier om en liten dum björn!? Alltså Bamse i all ära. Han är en helt ok liten björn. Men han hör inte hemma i X2000. Jag är säker. Ungefär som att inte barn gör det. Dom låter ju. Man blir tokig. Barn ska ju få låta, men inte jämte mitt säte när jag jobbat hårt en hel vecka och bara vill relaxa. Jag vill ju bara att det är tyst och att jag får sova eller tänka. Inte att nån liten spindel klättrar på ryggen av mitt säte. Och sen, varför kräks alltid alla barn? Det slår aldrig fel. Efter nån halvtimme i de lite skumma tågen så börjar de gnälla över att de är yra. Suck. Fram för tysta tråkiga affärsmän. I alla fall på X2000.

Inga kommentarer: