fredag, mars 13, 2009

Täck över axlarna!

Idag när jag satt på spårvagnen på väg till jobbet så tjuvläste jag lite på en annans metro. Jag vet, jävligt störande. Det är helt enkelt nåt man inte gör. Det finns en oskriven regel liksom. Tror jag. Hur som helst. När jag nu ändå gjorde detta i min tristess på morgonspårvagnen med hostande äckligt förkylda Göteborgare så såg jag en rubrik som jag blev förbannad på. Nu borde jag ju egentligen också läst vad de faktiskt skrivit, men det går inte när man tjuvläser. Rubriken var: Våga visa axeln af Ugglas. (!!). Vadå. Måste alla vara nakna i melodifestivalen. Är det det det (blir faktiskt tre det här...) går ut på? Uppenbarligen. Jag tycker hon är cool. Helklädd liksom. Konstig. Men utstickande. Rubriken borde väl vara: "Heja Ugglan, hon vågar ha kläder!" ?

Förbannade ytliga värld. Jag ska fan aldrig mer visa axeln.

1 kommentar:

EmmaHedin sa...

Inte jag heller.