måndag, december 28, 2009

God fortsättning på julen

Nu har det varit jul. Och vilken jul sen! Väldigt väldigt bra och fin. Viss stress upplevdes under veckorna innan. Jag jobbade 13 timmar om dagen och sen julpysslade jag på kvällarna och gjorde jobb åt mitt svenska jobb på nätterna! :) Men allt var väl förberett inför juldagen (som är den dag som de firar här). Vi hade hela familjen här så vi var 12 personer och 2 barn som öppnade julklappar och åt jullunch.

Jag fick såååå fina julklappar. Ett Wii-tv-spel. Det visste jag att jag skulle få. Luke ville också ha ett så man kan säga att det var lite halvt till honom också! Sen fick jag ett paket som jag inte hade någon aning vad det var i. Det var Guitarr hero! Från svenska tröskpojkarna och Kristina. Så kul! Har aldrig testat innan men det är riktigt skoj. Känner mig lite som en rockstjärna. Sen fick jag ett paket till. Och där hade jag verkligen ingen aning. Det var från Luke och jag trodde att jag visste alla paket som jag skulle få från honom för så brukar det vara. Han är inte alltid så bra på överraskningar. Men på mycket annat. :) Men här hade jag verkligen ingen aning. Och vet ni vad det var? En fiol! Jag hade långa debatter med mig själv innan jag åkte huruvida jag skulle ta med min svenska fiol ner eller inte. Men det är otympligt att kånka på. Dessutom skulle jag behöva kånka tillbaka den till midsommar ju! Så, bestämde mig för att köpa en här. Har kollat runt lite och hört mig för om någon har en begagnad jag kan köpa, men inte fått napp än. Och så, har Luke fixat. En alldeles ny! Så jag försöker fortfarande få hatschet att fastna. (Hur stavas det, och vad heter det på engelska?!)

För övrigt kan meddelas att julskinkan blev mycket bra. Smakar precis som hemma faktiskt! Jag njuter. Äter lite varje dag. Självförtroendet när det gäller att laga julskinka är alltså på topp!

Nu ska jag nog jobba ett par dagar på silosen. Sen blir det ett par dagar ledigt för nyårsfirande. Vi ska ha en hel del folk här och vi dukar upp långbord på verandan precis som förra året. Blir mysigt!

På torsdag kväll kommer Johan och Sofia till Australien också. Ska bli kul!

God fortsättning på julen till er allesammans. Och tack för alla julhälsningar. Brev, paket, mail, sms och facebook osv. Så kul!

1 kommentar:

Koldioxidexperiment sa...

Tack för fina julkortet och ha ett riktigt gott slut på året. Kram, kram.