söndag, december 20, 2009

Julskinkan och fula fyror

Julskinkan ser ut att må bra. Men vad vet jag, det är ju min första i ordningen! VI får väl se vi får väl se. Den har inte rymt heller. Det är ju bra.

Det regnade lite häromdagen så jag har haft ett par lediga dagar. Skönt. Precis lagom. Fixar lite julsaker och donar lite. Sover lite. Läser lite bok i hängmattan. Imorgon börjar jobbet igen.

Har precis insett att fd chefen för Statens strålskyddsinstitut ska bli chef för Australiens Strålsäkerhetsmyndighet. Fräckt. Jag känner honom lite. I mars börjar han. Vad är oddsen liksom?!

Jag har fått problem med mina fyror. Ingen kan läsa dem. Därför är jag just nu i träningsprocess att skriva en ny typ av fyra. Mer datamässig. Såhär: 4 och lite mindre skrivstillsmässig som jag skriver dem. uppenbarligen ser de då ut som en 9a eller som en 7a för Australiensare. Och eftersom jag är i underläge i antal så är det jag som ändrar hur jag skriver dom. Skitdumt när de tror vi har öppet till 7 när det egentligen är 4. En helt otippad situation dock. Ingen har någonsin tidigare klagat på mina fyror! Snacka om kulturkrock. Men eftersom jag är en så lättlärd person helt utan låsningar så går det fint att lära sig skriva nya fyror. Efter ett par veckor så blir det nästan alltid den nya typen, även när jag inte tänker starkt på att det gäller att skriva den nya fyran! Så framsteg i kulturanpassningen.

1 kommentar:

EmmaHedin sa...

Herregud vilken grej. Att han skall bli chef i Australien! Gah! :)