tisdag, december 01, 2009

Julgran eller inte julgran?

Nu har jag kommit i ett litet dilemma. Julgransdilemmat.

Idag var jag med Lukes brors fru Melissa i Bendigo och handlade. Jag hittade en finfin julgran för typ 300 spänn som jag köpte. Plast alltså. Nu är bara frågan när jag ska montera den lilla skapelsen? Tradionellt här så verkar det vara 1 dec som gäller. Idag alltså. Hemma i Sverige klär vi granen 23 dec. I alla fall på Nygården. Så hur gör jag nu?!

Är lite sugen på att montera för att se hur det kan bli. Om det kan bli julkänsla alls. Men samtidigt vill jag spara det mysiga och juliga tills det är jul liksom.

En fot i varje bytta. Vad göra nu?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tycker du skall vänta till den 23:e för att känna extra stämning den 24:e (men du kan ju alltid provmontera den innan.

Anonym sa...

Och jag tycker att du skall klä den den fjortonde. Som ett mellanting liksom. Och så är Lucia julgransfri. För visst har Luke den traditionella struten den trettonde? Och då vill man ju inte gärna att hans fägring skall behöva konkurrera med en urtjusig gran. :)

EmmaHedin sa...

Vilka svåra frågor du har! Man kan ju tänka på att utegranen på Nygården brukar komma upp till första advent. Adventsgran kallar ju mamma den.