tisdag, december 01, 2009

Lördagsgodis på lördagar

Eftersom jag håller med om att det är troligare att jag får julstämning till jul om jag klär granen lite närmare jul så ska jag nog vänta lite. Kanske till omkring Lucia. Det är två svenskar som jobbar för Luke för tillfället och den enes syster kommer hit till Lucia så vi kan sätta ihop ett litet Luciatåg! Och då kanske de allesammans vill hjälpa till att klä granen också, så blir det lite mysigt! Eller så väntar jag helt enkelt hela vägen till den 23e. Gör det på mitt sätt liksom. Även om det kryper lite i pyntarfingrarna. Det kryper nog lite i jullängtartarmen också. Men lördagsgodis ska ätas på lördagar. Inte 1 dec. Men det är minsann svårt att få adventsstämning här ju. Även om jag nu har satt upp ljusen i adventsgranen ute i trädgården och satt upp adventsljusstaken i köksfönstret. Riktigt decembermys vill liksom ändå inte infinna sig.



1 kommentar:

EmmaHedin sa...

Fint!

Kram!