fredag, november 06, 2009

Framme!

Då så. i princip tre dygn (inte riktigt men nästan) efter att jag lämnade kära Holsljunga är jag nu i Bealiba. Jobbig resa. Men inte värre än vanligt! Alltså, det vore ju dumt att säga att det är kul att sitta på en och samma plats i en och samma ställning sådär länge som man måste göra om man ska till Australien. Men om man bortser från det så var resan bra. Inget krångel och i tid.

Från Göteborg till London sov jag som en liten gris. Hade nämligen bara sovit två timmar ungefär natten mellan tisdag och onsdag. Det var ju så pirrigt! På flyget mellan London och Hong Kong sov jag inget. Rätt drygt. Eftersom 11 h känns så mycket längre då. Hann se en hel del filmer kan man säga. När såg du själv senast på film 11 h i sträck? Och jag har nu ont i öronen (själva ytteröronen alltså) eftersom jag har haft hörlurar på mig så länge. Har lite svårt att sova på sidan alltså. Men det går väl över. På flyget mellan Hong Kong och Melbourne sov jag kanske halva tiden så då gick det fort!

Blev sen upphämtad av Lukes syster i Melbourne och sov där inatt. Men bara 5 timmar ungefär för i morse när hennes man skulle till jobbet så åkte jag med honom till en tågstation och tog tåget till Bendigo. Där blev jag upphämtad av Lukes pappa i MIN bil! När vi kommit ut ur stan stannade han bilen och sa att det är väl bäst att jag kör min egen bil! Kul! Så jag körde. Även om jag inte känner mig helt van vid vänster än. Men det går fortare och fortare att vänja sig för varje gång man kommer hit. Och jag lyckades bara köra igång suggarna (syskonen Hedins ord för vindrutetorkare) istället för blinkersen en gång. Inte allt för tokigt!

Bilen går finfint och jag känner mig mäkta stolt. Och det är så skönt att vara oberoende. Att liksom kunna ta mig dit jag vill, när jag vill. Och inte alltid åka med Luke. Det blir bra det här.

Klockan är nu 11 på förmiddagen och idag har jag hunnit gå upp, duscha, äta frukost, åka tåg, äta frukost, fixa telefonpengar till min mobil, tagit ut pengar, åkt bil, kört bil, handlat frukost till imorgon, ringt två jobb (inget napp än), packat upp lite och startat min dator. Bra dag det här! Men nu ska jag nog slappa resten av dagen. Fast det gäller att inte somna. För att få rätsida på yetlagen så ska jag hålla mig vaken hela dagen!

Nu ska jag nog gå ut en sväng. Kanske knäpper av ett par bilder och då lägger jag dem här i så fall. Nåt av dem i alla fall. Ifall det nu blir något bra!

Äventyret har startat!

2 kommentarer:

Frida sa...

Vad roligt att resan gått bra! Imorgon ska syster och jag på spa, det vi fick av er göteborgare :-)
Ha det bra, kram

Flisa sa...

Åh, ha det så mysigt! Jag var på två spa innan jag åkte. Ett med mamma och ett med Elisabeth. Jättemysigt sätt att umgås på! Kram!