måndag, november 16, 2009

Jobb i Australien till mig!

Då har jag skaffat mig ett Australiensiskt bankkonto. Gick fint! Kortet kommer i posten om några dagar. Får se om det hittar mig här ute i bushen.

Har också ansökt om ett skattenummer. Osäker på exakt vad det är. Men gissar att de måste ha det eftersom de inte har personnummer tex. I alla fall. För att få rätt skattesats måste jag ha ett sånt nummer. Jag nickar och fixar.

Ja just det. Det som inledde detta ansökande var att jag i morse fick jobb. Har papprena hemma för att skriva på o greja. Så hoppas att det gäller imorgon också. Verkar som att jag ska bli en allt i allo på silosanläggningen i Dunolly (ca 2 mil från Luke). Lite kontorsarbete åt managern, lite extra lite varstans på anläggningen för att täcka upp under lunch osv. Finfint! Asbra att göra lite allt möjligt. Mindre risk att blir uttråkad. Dålig koll på hur mycket jag kommer jobba än, eller exakt vad jag får betalt. Men det är senare problem. Jag har i alla fall ett jobb! Tills i mitten av januari typ. Då är den värsta skörden över i denna delen.

Nu ska jag ut till gården och käka kvällsmat. Stek verkar det bli. Söndagsstek alltså. Fast det är måndag.

2 kommentarer:

EmmaHedin sa...

Fy fan vad häftigt! Som en riktigt cowboy-film :)

Frida sa...

Grattis till jobbet :-)