söndag, november 08, 2009

Resdagboksinlägg

Ibland skriver jag i min resedagbok (resdagboken.se). En del är med där med sin adress. Andra läser bloggen. När jag skrivit nåt där lägger jag helt enkelt in det här också. Så känner sig ingen utanför. Eller jo de på resdagboken kanske, för allt som hamnar här på bloggen hamnar inte där!


Lata dagar

Osäker på hur ofta jag kommer skriva här. Men just nu går det fint. Jag har lata dagar och ägnar mig mest åt att packa ur min väska, bada i bubbelpoolen, gå prommenader och upptäcka saker, umgås med Lukes vänner och familj. Det är helt underbart skönt. Tempot i kroppen går ner. Oerhört!

Igår gjorde jag premiärturen med min bil. Till Maryborough (typ 4 mil bort) och handlade joggingskor och mat. Bra kombination. Ska man ha av det ena så måste man ha av det andra. Så är det. Det gick finfint! Det är svårt att fickparkera på höger sida i Sverige. Inte är det lättare att göra det på vänster. Men det gick!

Min bil är vit. Det är av märket Holden. Det är ett Australiensiskt märke. Alla här har Holden eller Ford. Lite som Volvo och Saab hemma. Holden gör dock inte så många modeller själva. De flesta är Opels modeller. Alltså, jag har en vit Opel. Ni som kan er galenskapare, förstår genast hur kul min familj tycker det är. Särskillt pappa. Han kollade på Google maps igår om han kunde hitta den vite Opeln utanför vårt hus. Men inte. Bilden där är tagen för ett tag sen, eller när jag är ute och flänger!

Jag lägger upp några bilder. Får se hur många jag tänkas orka med med tanke på internethastigheten. Den är inte helt från medeltiden. Men inte heller från Sverige.

Inga kommentarer: